De mensen

Monique Hoving

Ik ben ruim 20 jaar werkzaam in de zorg, als beleidsmedewerker, projectleider en leidinggevende. Naast een studie pedagogiek en andragogiek heb ik deelstudies gedaan op het gebied van management, bedrijfs- en bestuurskunde.

Neem contact op met Monique

People manager

Als leidinggevende word ik gekenschetst als een people manager met een zakelijke inslag: duidelijk, transparant, inspirerend en resultaatgericht. Begeleiden van veranderingsprocessen past hier prima bij. Ik beweeg mij het liefst op tactisch niveau, en schakel van daaruit gemakkelijk naar zowel het strategische als operationele. De afwisseling in korte en langere opdrachten, advies, projectbegeleiding en interim management bevredigt niet alleen mijn eigen nieuwsgierigheid, maar garandeert ook een brede, actuele kennis- en ervaringsachtergrond die ik graag samen met en voor u inzet.

Mijn kracht is ‘er zijn’ voor mensen, luisterend en uitdagend om samen doelen bereiken. Analytisch, kritisch, en doortastend in veranderingsprocessen . 'Kan niet’ komt niet in mijn woordenboek voor.

Groei en bloei 

Processen van groei en bloei zijn bepalend voor mij, zowel in werk als privé. Werken aan herstel van de bodem voor een team, herschikking van de elementen om tot een beter resultaat te komen of een individu tot bloei laten komen. Privé ploeter ik graag in mijn eigen tuin, ben ik een fervent lezer en ontdek ik graag alles wat zich kan bevinden tussen hemel en aarde.

Showcase

Interim manager polikliniek

Een polikliniek is het portaal van het ziekenhuis. Het is een complex samenspel tussen specialisten, verpleegkundigen, medewerkers, huisarten, (diagnostische) afdelingen en patiënten. Het vraagt een geolied geheel dat professioneel, klantgericht, tegen zo laag mogelijke kosten, elke dag weer in goede samenwerking gericht is op een kwalitatief hoogwaardige patiëntenzorg.

Het bijzondere van deze opdracht was om met een team medewerkers dat al jaren alleen aan het ‘overleven’ was, weer de kracht te vinden om deze doelen te gaan bereiken.